GebelikKadın Sağlığı

Yaz gebeleri için 8 önemli uyarı

Eğer sizde şu an içinde bulunduğumuz yaz aylarına gebe girdiyseniz dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar var. Unutmayın yaz ayının sıcakları normal bir insan için zorlayıcı olabiliyor. Gebe bir kadın için ise daha da zorlayıcıdır. İşte tam da bu noktada Dr. Tuğrul ABACIOĞLU’nun sizin için altını çizdiği bu önerileri dikkatle okuyunuz.

  1. Her gün yürüyüş yapın!

Anne adaylarının yapabileceği en kolay ve ortak egzersiz yürüyüştür. Yürüyüş için anne adaylarının sadece rahat bir ayakkabı ve bir su şişesine ihtiyaçları vardır. Gebelerin her gün düzenli olarak yapacağı yürüyüşler dirençlerini ve güçlerini arttırır. Yürüyüş egzersizine başlamadan önce hekiminize danışmanız gerekmektedir. Eğer hekiminizin öngördüğü bir risk faktörü yok ise, yine hekiminizin öngördüğü programda yürüyüş egzersizinizi yapabilirsiniz. Yürüyüş programınıza 15 dakika ile başlayıp her gün süresini  5-15 dakikak  kadar arttırarak devam edebilirsiniz. Fakat yürüyüşe başlamadan önce 5 dakikalık ısınma ve sonra 5 dakikalık soğuma sürelerini unutmayınız. Gebeliğin son 3 ayına girdiğinizde günlük ortalama 45 dakikalık yürüyüşler yapabilirsiniz. Yürüyüşler en önemli olgu nabız sayınızın 100 ün üstüne çıkmamasına dikkat ediniz.Yürüyüş egzersizi yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise, yaz aylarına girdiğimiz şu günlerde yürüyüş için sabah erken saatleri ve akşam saatlerini tercih etmeniz gerekli.

  1. Yaz aylarında bol, rahat ve uygun giysiler tercih edin.

Özellikle yaz aylarına girdiğimiz şu dönemde sizde denize girmek ve serinlemek isteyeceksiniz. Havuz ve denize girerken giymek için tercih edeceğiniz mayo ve ya bikini hem göğüslerinizi hem de karın bölgenizi desteklemelidir. Günlük giysilerinizi ise pamuklu kumaşlardan tercih edin. Mümkün olduğunca açık renk, bol ve rahat giysiler tercih edin. Ayakkabı tercihinizi ortopedik ayakkabıdan yana kullanabilirsiniz. Ve ayakkabı alırken yarım beden büyük ayakkabı sizin rahatınız için faydalı olabilir.

  1. Sıcak yemeklerde uzak durmaya çalışın.

Yaz aylarında artan ısılar ve büyüyen kanınız sayesinde maalesef serinlik hissiniz azalmaya başlar. Bu yüzden fırın ve ocak yemeklerinden, kısaca sıcak yemeklerden uzak durmaya çalışın. Sıcak olmasını gerektirmeyen ve besleyici olan öğünler daha sizin için daha faydalı olacaktır. Yaz aylarında özellik salata, taze meyvelerle yapılan yoğurt karışımları veya süt ile hazırlanan öğünler sizi beslediği gibi serinde tutacaktır. Taze meyve karışımları hem serinletici hem de susuzluk gidericidir. Beslenme programınızda hekiminizin ara öğünleri asla atlamayın.

  1. Gün içinde kendinize zaman ayırın ve dinlenin

Yaz aylarında ısı ve nemdeki artış bacaklarınızda, ayaklarınızda ve bileklerinizde ödeme neden olabilir. Gebelikte vücut su tutmaya daha elverişlidir. Bu nedenle gün içerisinde kendinize muhakkak zaman ayırın ve en az 30-60 dakika ayaklarınızı yukarıda tutarak dinlenin.

  1. Yaz aylarında en iyi arkadaşını güneş koruyucular.

Gebelik süreci ısıya karşı daha az toleranslı olmanıza neden olur. Çünkü gebelikle beraber vücudunuzda değişen hormonlar sayesinde vücut ısınız normalden biraz daha yüksektir. Bu nedenle ısıya olan toleransınız daha azdır. Güneş vücut ısısında aşırı artış yapabildiği için, vücudunuzun su kaybına uğramasına neden olacaktır. Bu yüzden yaz aylarında güneşe maruz kalmamaya özen göstermelisiniz.  Mümkünse gölgede bile güneş koruyucu kullanın.

  1. Sıcakta baygınlık ve su kayı tehlikesi!

Eğer kendinizde yorgunluk, baş dönmesi, kusma, bulantı ve kasılmalar hissediyorsanız baygınlık yada su kaybı tehlikeniz olabilir. Bu gibi durumlarda hemen hekiminize başvurmalısınız. Su kaybı yaşamamak için günde en az 8 bardak su için ve gölgede kalmaya özen gösterin.

  1. Suda jimnastik yapmak kendinizi iyi hissettirecek.

Yaz aylarında sıcakların artması ile birlikte suda egzersiz yapmak anne adayları için çok uygun bir spordur. Çünkü suda yapılan egzersizde eklemlere daha az baskı biner. Suda egzersiz yaparken karın kaslarınız dengenizi korumaya çalışırken daha fazla uzar ve güçlenirler. Suyun kaldırma kuvveti sayesinde çok daha kolay hareket edebilir ve sporunuzu yapabilirsiniz. Suda egzersiz yaparken terlemeyeceğiniz için su kaybınızın olduğunu hissetmeyebilirsiniz. Fakat su kaybınız yine olacaktır. Bu yüzden su içmeyi ihmal etmeyin.

  1. Güzel ve sakin bir tatil sizin kadar bebeğinizin de ihtiyacı

Gebeliğin ve doğum hazırlıklarının arasında oldukça stresli olduğunuzu fark edememiş olabilirsiniz. Fakat eşinizle beraber güzel bir tatil yapmak, size ve bebeğinize çok iyi gelecektir. Bebeğiniz için hazırlıklarınız tam olmayabilir fakat tatilden döndükten sonrada hazırlıkları tamamlayabileceğinizi unutmayın 😉

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı