GebelikGebelik ve Gebelik Takibi KitabıGebelikte Karşılaşılan Sorunlar

Hava, Deniz ve Kara Yoluyla Seyehat

KARA YOLU İLE SEYAHAT
KARA YOLU İLE SEYAHAT

Gebe olmasanız bile 10 saatin üzerine araba kullanmanız yeterince yorucudur. Günde 5-6 saatten fazla araba kullanmamanız en iyisidir. Emniyet kemerini sürekli takınız. Bazı anneler ani duruşlarda emniyet kemerinin bebeğe zarar vereceğinden endişe etmektedirler.

Anne çok ciddi bir yaralanma geçirmediği takdirde bebek zarar görmeyecektir. Hava yastıkları emniyet kemerinin yerini alamaz. Hava yastığı olsa dahi emniyet kemerini takınız. Bir kaza geçirirseniz hem kendiniz hem de bebeğiniz için bir doktor muayenesinden geçiniz.

Emniyet kemerinin takılması korunmanın en iyi yolu, hastaneye doğum için giderken de dahil olmak üzere taksi ile her seyahat edişinizde omuz ve kucaktan geçecek şekilde emniyet kemerinizi takmanızdır. Bazı taksilerin arka koltuklarında kucak kemerleri bulunur. Kucak kemeri kalçalarınıza yakın olacak şekilde mümkün olduğu kadar karın bölgesinin alt tarafına yerleştiriniz. Emniyet kemerini asla karın bölgesinin üst tarafından geçirmeyiniz. Çünkü kaza anında büyük yaralanmalara neden olabilir. Emniyet kemerinin üst bölümünü iki göğsünüzün arasında geçiriniz. Alt ve üst bölümlerini mümkün olduğunca rahat bir şekilde geçiriniz. Karın çok üstünden ve bolca takılan emniyet kemerleri, karın bölgesine zarar verebileceği gibi, kaburga kırıklarına yol açabilir.

HAVA ve DENİZ VOLU İLE SEYAHAT

Gebelikte uçuş yapmak genelde güvenlidir. Gebe bayanlara, gebeliğin 36. Haftasına kadar uçuş izni verilmektedir. Bazı hava yolları 32.hafta ya kadar uçuş izni vermektedir. Bu yüzden gebeliğin son aylarında uçuşlarınızda seyahat edeceğiniz hava yolları ile bu konuyu mutlaka konuşunuz. Ticari uçaklar, kabin basınçları ayarlanmaktadır. Özel uçaklarda bu ayarlama olmayabilir. Gebelerin kabin basıncı ayarlanmayan uçaklarla 7000-9000 fitten (2300-3000m) daha azla yükselmemeleri önerilmektedir. Rahat bir uçuş için:

  • Genellikle kara yolculuğuna benzer önlemler alınmalıdır. Uzak uçuşlarda saat başı veya 2 saat arayla mümkünse uçak içinde ayağa kalkıp gezerek dolaşım sorunlarınızı (ekonomik sınıf uçuş hastalığı) azaltabilirsiniz.
  • Koridor kısmında bir koltuk bulmaya çalışın böylece yürüyüş yapabilir ve tuvalete kolayca ulaşabilirsiniz.
  • Kabin ısısı uçuş sırasında değişebilir. İnce giysilerden birkaç takım alarak, giyiminizi kabin ısısına göre ayarlayabilirsiniz. Giysileriniz yeterli olmazsa hostesten battaniye isteyebilirsiniz. Yastıklar koltuğunuzu daha rahat hale getirebilir.
  • Hava (uçuş) hastalığından daha az etkilenmek için hafif yemelisiniz. Uçuşunuz ilerleyen saatlerinde özel öğünler isteyebilirsiniz. Kabindeki hava kuru olduğu için bolca su içmelisiniz.
  • Uzun süreli uçuşlardan sonra iyice istirahat etmelisiniz. Deniz yolu ile seyahat gemi ile seyahat çok dinlendiricidir. Buna karşı mide sorunları yaşayabilirsiniz daha önceden gemiye hiç binmediyseniz, bunu gebelikte denemeniz iyi bir zamanlama değildir. Doktorunuza deniz hastalığı için ne gibi ilaçların alınması gerektiğini gemiyle açık denizde iken sağlık bakımı açısından neler yapılabileceğini danışınız.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı