GebelikGebelikte Beslenme

Hamileler için beslenme önerileri

Gebe Önerileri
Gebelikte Beslenme

Artık hamile kalmak istediniz ve bunu doktorunuz ile planladınız. Her şey mükemmel gitti ve şu an rahminizde sizin parçanız olan bebeğinizi taşıyorsunuz. Unutmayın ki artık sizin için en önemli şey nasıl besleneceğinizi öğrenmek. Opr. Jin. Doktoru Tuğrul Abacıoğlu ‘nun hamileler için yazdığı el kitabında bulunan gebeler için beslenme önerilerini sizler için paylaşıyoruz.

Gebeler için beslenme önerileri

Gebe bir kadın mümkün olduğunca az az ama sık sık yemek yemelidir. Sadece ana öğünlere dayanan beslenme alışkanlığı mide ve bağırsak sisteminde ki gevşemeye bağlı olarak yemekten sonra mide yakınmalarına neden olabilir.

Gebe özellikle yatmadan 1-2 saat öncesinden itibaren yemek yememeli, özellikle yemekten sonra oturur pozisyonda dinlenip veya gezintilerle yiyeceklerin mideyi terk etmesi kolaylaştırmaya çalışmalıdır. Aşerma halinde öğün sayısı daha bir önem kazanmaktadır.

Gebelikte vitamin ve mineral tüketimi yazımızı okuyarak vitamin ve mineral tüketimi hakkında bilgi alabilirsiniz.

GENEL ÖĞÜNLER

Lifli, posalı gıdalar gebelikte genellikle kabızlık şeklinde değişen bağırsak alışkanlıklarının düzeltilmesi açısından çok faydalıdır. Bu tür gıdalardan en zengin olan besinler taze sebze ve meyvelerdir. Bu gıdalar çok fazla tüketildiklerinde demir emilimini olumsuz etkileyebileceklerinden, demir hapları aç karna yutulmaya çalışılmalıdır. Lif ve posa; siyah ekmek, portakal, elma suyu, kuruyemiş, baklagiller, kuru üzüm, kuru kayısı, kepekli olarak hazırlanmış unlu gıdalarda bol miktarda vardır. Akşamları bir fincan kadar ceviz, badem, fındık fıstık karışımı yenilerek pek çok (çinko, magnezyum, kalsiyum) mineral ve vitamin (Vit E, B vb.) alınabilir.

Gebelikte annenin sıvı tüketiminin en önemli kısmını su oluşturur. Çay, kahve, kakao, alkollü içkiler ve kola ya hiç ya da mümkün olduğu kadar az tüketilmelidir. Alkol tüketimine bağlı çocukta fetal alkol sendromu denilen özel bir doğumsal bozukluklar ve zekâ geriliği tablosu tanımlanmıştır. Gebelikte günde bir kadeh şarap gibi ölçülerde alkol alınmasının zararsız olduğu ileri sürülse de herhangi bir özel faydası olduğu da ileri sürülmez.

Özellikle el ve ayaklardaki ödemlerin önlenmesi veya gebelik zehirlenmesinin önlenmesi veya tedavisi için gebelikte tuz kısıtlanmasının yeri yoktur. Hatta bu tür uygulamalarda daha kötü sonuçlar doğurduğu gösterilmiştir. Ancak iştah değişiklikleri nedeniyle tuzlu yiyeceklere olan eğilimin de önüne geçilmelidir. Yani gebe evde herkese pişen yemekten, herkesin yediği ekmekten tüketmeli ama yemek masasından tuzluğu kaldırmalıdır.

Gebelikte fastfood, salam, sosis, sucuk ve dondurulmuş gıdaların tüketilmemesi ayrıca lokantalarda yemek yenmesi gerekmektedir. Bu tür gıdaların pişirilme teknikleri yetersiz ve kullanılan suni renklendirici, tatlandırıcı ve koruyucu maddeler, aşırı yağ içermeleri anne ve bebek sağlığını olumsuz etkiyebilir. Yemekhanelerdeki sıcak yemekler, önceden pişirilmiş ve sıcak olmayan tavuk eti bebeğe geçip onda hastalık yapan bakteriler içerebileceğinden bu tür gıdalardan uzak durulmalı veya dikkatli tüketilmelidir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı