GebelikGebelik ve Gebelik Takibi KitabıGebelikte Karşılaşılan Sorunlar

Gebelikte Mide Yanması ve Yorgunluk

GEBELİKTE MİDE YANMASI

Gebelerde mide yanması, homronlar ve karın içinde büyüyen rahim nedeniyle, asit mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçmasına bağlı tahriştir. Erken gebeliklerde daha çok aşerme ve bulantı -kusmaya bağlı oluşan bu yakınma gebelik ilerledikçe kabızlık, hazımsızlık ve gaz gibi sorunlarla birlikte giderek artan şiddette görülür.

Öneriler:

  • Sık ve küçük öğünler halinde yiyiniz
  • Mide yanmanızı artıran hareketler ve pozisyonlardan kaçınınız (ani öne eğilmeler, hemen yemekten sonra yatmak, uzanmak vs)
  • Özellikle hemen yemekten sonra sırt üstü yatmaktan kaçınınız ve arkanızı mutlak küçük minderlerle destekleyiniz.
  • Mide yanmanız, davranış ve diyet değişikliklerine rağmen düzelmez veya artarsa hekiminize danışarak antiasit alınız.
  • Yağlı ve baharatlı gıdalardan, kızartma türü yiyeceklerden fazla miktarda çay, kahve ve çikolatadan uzak durunuz.
  • Yemekten sonra hafif yürüyüşler iyi gelebilir.

GEBELİKTE YORGUNLUK

Gebeliğin başında kadınların çoğu normalden daha çok yorgun olurlar. Vücudunuz yepyeni bir durumla karşı karşıyadır ve bu durum daha çok psikolojik fiziksel yüklerin artması şeklindedir. Yeni duygu ve düşünceler ve fiziksel yükle karşı karşıya kalan vücudunuz, gebeliğiniz planlı olsun veya olmasın bir takım sıkıntıları karşılamak zorundadır. Fizik olarak dolaşımdaki kan hacminin hızla artması, vücutta su tutulması, karnınızda hızla büyüyen bebek ve ormanların etkisiyle oluşan kas, iskelet sistemi değişiklikleri başlıca yorgunluk nedenleridir. Bebeğinizin sağlıklı olup olmayacağı düşüncesi, nasıl bir anne olacağınız ve doğumdan sonraki hayatınızda oluşacak değişikliklere yönelik kaygılar ise sizi psikolojik olarak sizi yoran başlıca etkenlerdir.

Öneriler:

  • İhtiyacınız kadar dinlenin,
  • Gün içerisinde ara sıra şekerleme yapabilirsiniz.
  • Dinlenirken bacaklarınızı yukarıya kaldırınız,
  • Etrafınızdaki insanlardan size yardımcı olmalarını isleyiniz.
  • Enerjik olmanın en iyi yolu egzersiz yapmaktır.
  • Her gün nefesiniz taşmadan, terlemeden sohbet ederek yapılacak orta derecede bir egzersiz (örneğin eşinizle yürüyüş) kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayabilir.
  • Uygun beslenin! Gebeliğin başlangıcında yeterli demir, vitamin ve protein desteği  almıyorsanız yorgunluk hissiniz şiddetlenebilir.
  • Sigara ve alkol alıyorsanız, bırakmalısınız.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı