Kadın Sağlığı

Egzersiz Yaparken İdrar Kaçırma

Egzersiz sağlıklı kalabilmenin ve kendinizi iyi hissettirmenin önemli bir yoludur. Ancak kimi zaman birçok kadın için egzersiz kaygı ve utanç kaynağı olabilir. İdrar kaçırma her yaştan kadınlarda sık görülmekte ve spor yapan kadınların %27’si egzersiz sırasında idrar kaçırdıklarını bildirmektedirler. İdrar kaçırma ile ilgili sorunlar yaşayan birçok kadın bunu hayatın bir parçası olarak kabul etmektedir ve bu kadınların %30’u egzersizden tamamen vazgeçmektedir. Ancak idrar kaçırma sorununuz olduğu için zevk aldığınız bir şeyden vazgeçmek zorunda kalmamalısınız. Mutlaka doktorunuzla konuşmanız ve tedavi seçeneklerini öğrenmeniz gerekmekte.

Egzersiz ve Stres Üriner İnkontinans

Egzersiz sırasında sıklıkla idrar kaçırmaya neden olan stres tipi idrar kaçırma, öksürme, hapşırma veya kaldırma gibi karın bölgenizdeki basıncı artıran aktiviteden ötürü istemeyerek idrar kaçırmanıza neden olan bir durumdur.  Egzersiz, özellikle basketbol ve koşu gibi etkileyici sporlarda, mesane ve üretra üzerinde baskı oluşturmaktadır.  Eğer idrarı tutmaya yarayan pelvik taban kaslarınız zayıfsa ya da hasar görürse, pelvik taban da işlev görmez ve idrar sızıntı yapabilir. Egzersiz sırasında idrar kaçırma sorununu yenebilmek için şu yöntemleri deneyebilirsiniz;

Kegels Egzersizi

Kegel egzersizi, mesane sızıntılarını gidermek ve önlemek için doktor tarafından önerilen 1 numaralı tedavidir. Tıpkı diğer kaslarınız gibi, pelvik tabanınızın da egzersiz yapması gerekiyor! Sağlıklı bir hamilelik ve doğumdan sonra mesaneye kontrol sağlamak için kegel egzersizleri gereklidir. Pelvis tabanı kadının en önemli kas gruplarından biridir.

Nefesinizi Tutmayın

Egzersiz sırasında pelvik tabanı korumak için yapabileceğiniz birçok iş var, ancak en önemlilerinden biri nefes alıp vermektir. Kaldırma veya koşma esnasında nefesinizi tutmak, karın içindeki basıncı artırır ve idrar kaçırmayı daha olası hale getirir ve pelvik taban kaslarınızı zayıflatabilir.

Kilo verin

Kilosu fazla olan kadınların egzersiz sırasında idrar kaçırma sorunu olması daha olasıdır. Bu fazladan ağırlık, mesaneye ve idrar yollarına basınç yapar ve pelvik tabandaki zorlamayı artırabilir. Egzersiz hedeflerinizi takip edin. Kilo vermek idrar kaçırma sorununuzu yenmenize yardımcı olacaktır.

İdrar kaçırma sorununu önlemek için egzersizle gelen sağlık ve mutluluğu bırakmak zorunda değilsiniz. Biraz daha fazla çalışma ve biraz ayarlama yapılması gerekebilir, ancak doktorunuzun önerisi ve tedavisi ile sevdiğiniz tüm etkinliklere geri dönebilirsiniz.

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı