GebelikGebelikte Karşılaşılan Sorunlar

ÇALIŞAN HAMİLELER İÇİN KIYMETLİ BİLGİLER

Çalışan hamile anne adayları mesai sonrasında günün yorgunluğunu atacak ve bir sonraki iş gününe hazırlayacak şekilde dinlenmelidir.

Gün boyu hareketsiz ve oturarak çalışıyorsanız, mutlaka iş sonrasında basit yürüyüşler ile temel egzersiz hareketleri yaparak toplardamarlardaki kan akışını düzenlemelisiniz.

Yatmadan önce yapılacak ılık bir duş, rahatlama sağlayarak, düzenli bir uykuya geçişi sağlamada da yardımcı olacaktır. Ayrıca rahatlamak için banyo yaparken gül yaprakları kullanabilirsiniz. Bu sizin daha fazla rahatlamanızı sağlayabilir.

Ayakta Çalışan Hamileler

Günün önemli bir kısmını ayakta geçiren hamile kadınlar, evde ayaklarını yükseğe kaldırarak (duvara dayamak olabileceği gibi ayaklarınızı sandalyeye de olabilir) dinlendirmelidir, Böylece gün içinde ortaya çıkan ağrılar ve ödemler de bir miktar azalacaktır.

 

Çalışan hamilelerin en sık karşılaştıkları sorunlar başlıca şunlardır:

  • İş yerinde sigara içilmesi ve çok sayıda kişinin çalışması ile ortaya çıkan, solunan havanın temizliği problemi,
  • İş yerinde kullanılan aslında tamamıyla zararsız olan bilgisayar, fotokopi cihazı ve güvenlik kapıları gibi elektromanyetik akımların olası potansiyel kötü etkilerinden endişe edilmesi,
  • Düzenli beslenme ile ilgili sorunlar,
  • Çalışma yerinde belirli zamanlarda kullanılabilecek bir dinlenme odasının olmaması
  • Çalışma yerindeki tuvalet alanlarının temizliğinden endişe edilmesi

 

Çalışan hamile adaylarına öneriler:

Hamile kadınların çalışma ortamının aydınlık ve iyi havalandırılmış olması çok önemlidir. Direkt bir şekilde klimaya maruz kalmayan bölümde rahat bir koltukta ve dirseklerinin 90 derecede durabileceği yükseklikteki masalar kullanılmalıdır. Uzun süre mola vermeden çalışmak kaslarda ağrı ve özellikle de sindirim sisteminde bazı problemlere yol açabilmektedir. Kısa da olsa belli aralıklarla verilecek molalarda basit kol, bacak ve boyun hareketleri yapmanız sağlığınız açısından faydalı olacaktır.

Kısa süreli yürüyüşler yapılabilir

Hafta sonlarında gebeler hafta içinin stresini ve yorgunluğunu atarak kendilerini zihinsel ve fiziksel anlamda dinlendirmeli ve yenilemelidirler. Kısa süreli yürüyüşler, havanın müsaade ettiği ölçüde açık havada zaman geçirilmesi gebeler için oldukça önemlidir.

Çalışamayacak hamileler kimlerdir?

  • Vajinal kanaması ve hipertansiyonu olan gebeler
  • Geçmişinde ikiden çok erken doğum bulunan vakalar
  • Erken doğum eylemine giren gebeler
  • Bebekte gelişme geriliği olan vakalar.

 

Gün boyu hareketsiz ve oturarak çalışıyorsanız, mutlaka iş sonrasında basit yürüyüşler ile temel egzersiz hareketleri yaparak toplardamarlardaki kan akışını düzenlemelisiniz.

Yatmadan önce yapılacak ılık bir duş, rahatlama sağlayarak, düzenli bir uykuya geçişi sağlamada da yardımcı olacaktır. Ayrıca rahatlamak için banyo yaparken gül yaprakları kullanabilirsiniz. Bu sizin daha fazla rahatlamanızı sağlayabilir.

Ayakta Çalışan Hamileler

Günün önemli bir kısmını ayakta geçiren hamile kadınlar, evde ayaklarını yükseğe kaldırarak (duvara dayamak olabileceği gibi ayaklarınızı sandalyeye de olabilir) dinlendirmelidir, Böylece gün içinde ortaya çıkan ağrılar ve ödemler de bir miktar azalacaktır.

 

Çalışan hamilelerin en sık karşılaştıkları sorunlar başlıca şunlardır:

  • İş yerinde sigara içilmesi ve çok sayıda kişinin çalışması ile ortaya çıkan, solunan havanın temizliği problemi,
  • İş yerinde kullanılan aslında tamamıyla zararsız olan bilgisayar, fotokopi cihazı ve güvenlik kapıları gibi elektromanyetik akımların olası potansiyel kötü etkilerinden endişe edilmesi,
  • Düzenli beslenme ile ilgili sorunlar,
  • Çalışma yerinde belirli zamanlarda kullanılabilecek bir dinlenme odasının olmaması
  • Çalışma yerindeki tuvalet alanlarının temizliğinden endişe edilmesi

 

Çalışan hamile adaylarına öneriler:

Hamile kadınların çalışma ortamının aydınlık ve iyi havalandırılmış olması çok önemlidir. Direkt bir şekilde klimaya maruz kalmayan bölümde rahat bir koltukta ve dirseklerinin 90 derecede durabileceği yükseklikteki masalar kullanılmalıdır. Uzun süre mola vermeden çalışmak kaslarda ağrı ve özellikle de sindirim sisteminde bazı problemlere yol açabilmektedir. Kısa da olsa belli aralıklarla verilecek molalarda basit kol, bacak ve boyun hareketleri yapmanız sağlığınız açısından faydalı olacaktır.

Kısa süreli yürüyüşler yapılabilir

Hafta sonlarında gebeler hafta içinin stresini ve yorgunluğunu atarak kendilerini zihinsel ve fiziksel anlamda dinlendirmeli ve yenilemelidirler. Kısa süreli yürüyüşler, havanın müsaade ettiği ölçüde açık havada zaman geçirilmesi gebeler için oldukça önemlidir.

Çalışamayacak hamileler kimlerdir?

  • Vajinal kanaması ve hipertansiyonu olan gebeler
  • Geçmişinde ikiden çok erken doğum bulunan vakalar
  • Erken doğum eylemine giren gebeler
  • Bebekte gelişme geriliği olan vakalar.

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın

Kapalı
Başa dön tuşu
Call Now ButtonBizi Arayın
Kapalı
Kapalı